Nimbys spännande värld


Malte hade jättekul
i Nimbys värld, ett sådant ställe jag skulle önska fanns i Östersund. Gigantiska klätterställningar att ruscha runt i. Eller så flyttar vi till Piteå, det var en jättemysig stad med väldigt trevliga människor. Faktum är att om jag inte bodde i Östersund skulle jag hellre bosätta mig norrut än söderut, det är något visst med de norra delarna av Sverige! En annan jättepositiv sak med lägret var att jag skapade en ny bekantskap, nämligen Marianne. Vi gjorde tidningen ihop och det var jättekul att jobba med henne och förhoppningsvis kan vi fortsätta att hålla kontakten. Kanske gör vi en ny tidning ihop om tre år?

Vår första semestertripp
gick till Piteå, ett fasligt bra ställe att semestra i. I alla fall om man åker dit för att ha semester, vi passade på att göra en lägertidning på EFS rikstäckande scoutläger och just nu känns det som om vi inte kommer att göra om det. Jag fick sitta uppe till två på nätterna för att göra klar tidningen och första kvällen skrek Malte "snälla mamma, du kan väl följa med oss till stugan". Det kändes hemskt och även om det gick bättre de andra kvällarna är det ju inte optimalt att jobba på semestern. Men tack och lov har vi Sardinienresan inom räckhåll och där blir det bara lata dagar på barnens villkor. Åh, vad jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag upptäckte din blogg via adresslisten på svarta datorn - och jag ser fram emot att kika på bilder från Sardinien! Jag är jätteglad att jag lärt känna dig! Och nästa gång (bara Gud vet om...) så gör vi en lika bra tidning men har MYCKET mer ledigt tid däremellan för annat trevligt. En jättestor kram till er alla!

2008-08-05 @ 11:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0