Livet - som det ibland kan te sig

Idag fick jag ett väldigt tråkigt besked. Livet kan ändra riktning snabbt och det är märkligt vad oerhört svårt det är att uttrycka i ord vad man tänker och känner när sådant här händer. Tack och lov finns det ju andra som redan har formulerat det man vill säga. Jag tycker att Alf Henrikssons rader är fina och att de säger mycket. Även Pär Lagerqvist får vara med liksom Ulf Lundell.

"Jag trivs bäst i öppna landskap,
nära havet vill jag bo,
några månader om året,
så att själen kan få ro." 

"Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och något alldeles oväntat sker.
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig densamma mer."

Alf Henriksson

"Oroas ej, räds ej i uppbrottstimman.
En vänlig hand lugnt ordnar båtens segel,
som för dig bort från kvällens land till dagens.
Gå utan ängslan ner i strandens tystnad,
den mjuka stigen genom skymningsgräset
."

Pär Lagerqvist




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0