Nyårsafton med god mat och trevligt sällskap



Erik var tvungen att åka hem
till Bern och jobba men Jeanette och Lucia stannade kvar i Östersund en vecka till. Det är vi glada för eftersom det lär dröja innan vi får träffa dem igen:-( Jeanette och Lucia firade nyår med oss i Bringåsen och vi åt fondue vilket var smarrigt. Utan grytbitar den här gången för det tricket har jag redan provat. Jag tyckte att det såg så smidigt ut med färdigskurna bitar till fonduen men det visade sig att det tar väldigt lång tid att laga grytbitar i en fonduegryta...

Jag har fått öva lite
på att prata engelska vilket var väldigt behövligt. Inser plötsligt vad otroligt dålig man är på det språket och det går fasligt knaggligt att stamma fram det man vill ha sagt. Att med jämna mellanrum bli korrigerad av tolvåringen för att man har böjt nåt verb fel bättrar inte direkt på självförtroendet. Lite roligt dock att efter några dagar så gick det betydligt bättre och jag vågade mig på att göra lite längre utläggningar.

Ett besök hos Emma och hennes barn hann vi också med innan Jeanette åkte till Frösön för att bo där de sista dagarna. Det var trevligt! Vi tre har för övrigt utmanat varandra när det gäller att krympa och den som förlorar minst i vikt till sommaren bjuder de andra på lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0